NL
NL
NL

Veelgestelde vragen

In deze FAQ vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over onze dienst.

  • Kan ik de zoekresultaten anders sorteren?
    De zoekresultaten worden automatisch oplopend gesorteerd op prijs. U kunt de resultatenlijst ook op straatnaam en op oppervlakte sorteren. De links daarvoor vindt u rechtsbovenaan de resultatenlijst. Om de sortering te veranderen van oplopend naar aflopend klikt u nogmaals op ‘straatnaam’, ‘prijs’ of ‘oppervlakte’.
  • Waarom zijn de koten van verschillende sites afkomstig?
    De kracht van allekoten.be zit hem in het samenbrengen van koten van verschillende website op een website. Door dit aanbod aan elkaar te koppelen hebt u als kotzoekende student een uitgebreid overzicht van het aanbod in uw stad.
  • Waarom zijn er geen koten in de plaats waar ik een kot zoek?
    Omdat de koten op onze website van verschillende websites komen en wij verder afhankelijk zijn van het aanbod dat kotbazen op onze site plaatsen, kan het dus voorkomen dat in sommige (meestal kleinere) plaatsen geen kot te vinden is. Omdat de zoekresultaten altijd een momentopname zijn, is het raadzaam regelmatig allekoten.be te checken.
  • Wat moet ik doen als mijn stad niet in de lijst staat?
    Allekoten.be tracht een zo compleet mogelijk overzicht van steden in haar database op te nemen. U vindt sowieso alle studentensteden van België. Mocht u toch vinden dat uw stad in onze database opgenomen dient te worden, neemt u dan gerust contact met ons op.
  • Waarom staan Frans en Nederlandstalige beschrijvingen door elkaar?
    We ‘oogsten’ onze koten van verschillende websites. Deze zijn soms Franstalig, soms Nederlandstalig.
  • Waarom kan ik niet specifieker zoeken?
    Omdat niet elke site waar we koten spideren dezelfde kot-info bevat, hebben we gekozen voor de meest belangrijke zoek criteria zoals prijs en oppervlakte.
  • Waarom word ik doorverwezen naar een andere site waar ik eerst lid moet worden en zelfs moet betalen?
    De doelstelling van Allekoten.be is het aanbieden van alle koten op één website. Helaas stelt niet iedere kot site de contactgegevens van de kotbaas ter beschikking zonder eerst lid te worden. Er zijn ook websites (Easykot, Appartager en Kitkot) die lidmaatschap-geld vragen om in contact te kunnen komen met een koteigenaar. Als u niet wilt betalen zoek dan door naar een afkomstig van een andere website of een kot dat direct op allekoten.be geplaatst is, dat is altijd gratis.
  • Waarom zie ik bij sommige resultaten geen straat en/of postcode?
    De verschillende bronsites bieden verschillende kot gegevens. Allekoten.be is dus afhankelijk van hetgeen de kotbaas op een andere site over het kot publiceert.
  • Het Google Maps venster geeft alleen een stad aan, maar niet een specifieke straat.
    Niet alle bronsites bieden de straatnaam (correct) aan waar het kot zich bevindt. Google maps vult dan automatisch de stad in als locatie, maar niet specifieker.
  • Het kot dat ik op allekoten.be vond blijkt volzet, hoe kan dat?
    De koten va Allekoten.be worden dagelijks meerdere malen ververst. Desondanks zijn wij wel afhankelijk van de kotbaas, als hij of zij het kot niet verwijderd op de bronsite, kunnen wij dat ook niet verwerken.
  • Hoe actueel is het aanbod van allekoten.be?
    Allekoten.be doet er alles aan om alleen koten aan te bieden die niet volzet zijn. Desondanks zijn wij wel afhankelijk van de kotbaas, als hij of zij het kot niet verwijderd op de bronsite, kunnen wij dat ook niet verwerken.
  • Moeten kotbazen/koten aan bepaalde voorwaarden voldoen om op allekoten.be terecht te komen?
    Enerzijds haalt Allekoten.be de koten van andere sites, waar kotbazen aan specifieke eisen moet voldoen. De koten die direct op Allekoten.be worden geplaatst zijn onderhevig aan de algemene voorwaarden.
  • Waarom zie ik geen contactgegevens van de kotbaas van een bepaald kot?
    Helaas stelt niet iedere kot site de contactgegevens van de kotbaas ter beschikking zonder eerst lid te worden.
  • Wat is het nut van het plaatsen van een zoekertje?
    Omdat Allekoten.be alle koten in België op een rij zet, is het slim een zoekertje te plaatsen en zo met kotbazen in contact te komen.
  • Hoe pas ik de gegevens aan van mijn zoekertje?
    Ga naar de homepagina, log in aan de rechter zijde. Klik op ’pas je zoekertje aan’ en daar kun je je alle gegevens aanpassen.
  • Hoe kan ik mijn zoekertje verwijderen?
    Ga naar de homepagina, log in aan de rechter zijde. Klik op ’verwijder mijn zoekertje’.
  • Ik kan mijn geplaatste zoekertje niet terugvinden op allekoten.be.
    In sommige grote steden worden veel zoekertjes geplaatst. Het kan zijn dat jouw zoekertje wat verder in de resultaten staat.
  • Ik heb een zoekertje geplaatst maar krijg geen reacties?
    Niet alle kotbazen reageren actief op de zoekertjes. We raden je altijd aan zelf initiatief tot contact met de kotbazen te ondernemen!
  • Wat kost het gebruik van de diensten van allekoten.be?
    Wij doen er alles aan om Allekoten.be gratis aan te bieden, zowel voor kotbazen als voor kot-zoekenden. Daarom is Allekoten.be momenteel bijna volledig gratis. Donaties zijn altijd welkom voor verbetering van de site.
  • Ik denk dat ik een goede suggestie heb ter verbetering van jullie diensten.
    Ondanks dat wij veel aandacht en tijd hebben gestoken in de ontwikkeling van dit product zijn er natuurlijk verbeterpunten te over. Mocht u inderdaad tips en/of punten van aandacht vinden of bijvoorbeeld betere suggesties hebben voor bepaalde titels of zinnen, dan horen wij die graag. Gebruikt u daarvoor ons contactformulier.
  • Mag ik meerdere koten plaatsen op allekoten.be?
    Ja u mag maximaal 10 koten plaatsen op Allekoten.be. Mocht u onverhoopt op wat voor reden dan ook meer koten willen plaatsen, neemt u dan contact ons op.
  • Ik heb mijn kot al staan op een andere website.
    Wanneer u kot op de website van een van onze bronnen staat, wordt hij automatisch opgenomen in onze index. Wanneer u uw eigen kot in onze index terug kunt vinden is het dus niet nodig deze nog eens te plaatsen. Zo niet, plaatst u uw kot dan op onze website.
  • Een door mij geplaatst kot is inmiddels volzet.
    Logt u eerst in op onze website met uw e-mail adres en toegezonden wachtwoord. Klik vervolgens op "Dit kot is volzet". Onze unieke database bewaart uw kotgegevens maar haalt het kot van onze site, zodat u niet gebeld of gemaild wordt met vragen over het kot. Als uw kot weer vrij komt, kunt u het kot weergeven door op "Dit kot is vrij" te klikken.
  • Kan ik de gegevens van het door mij geplaatste kot nog wijzigen naderhand?
    Jazeker, u kunt na inloggen met uw inloggegevens prima de details van uw kot wijzigen. Klikt u daarvoor op ’Dit kot aanpassen’.
  • Ik krijg geen reacties op het kot dat ik onlangs plaatste.
    Controleert u uw contactgegevens. Als deze kloppen dan kan het zijn dat uw kot niet voldoende concurreert met ander koten in dezelfde stad.
  • Mijn wijzigingen worden niet opgeslagen, hoe kan dat?
    Controleer of u cookies aan hebt staan, zo ja, neemt u dan contact met ons op en stuur een e-mail
  • Ik krijg de melding dat er geen zoekertjes zijn in de stad waar ik een kot plaatste.
    Nog niet in alle steden zijn kot zoekenden die een zoekertje geplaatst hebben. Veelal duurt dit wat langer in de kleinere steden.
  • Ik heb gereageerd op een zoekertje, maar krijg geen reactie.
    Het is goed mogelijk dat u dit eens zal overkomen, niet iedereen die een zoekertje plaatst zal actief reageren. Het is ook mogelijk dat hij of zij de e-mail nog niet gelezen heeft.
  • Ik heb een vraag die hier niet bij staat
    Wanneer u geen antwoord op u vraag kunt vinden, stuurt u dan een e-mail naar info@allekoten.be
  • Wat zijn kotnotificaties?
    Kot notificaties zijn e-mail berichten die u dagelijks meerdere malen ontvangt naar gelang er nieuwe koten worden aangeboden. Kotnotificaties is een dienst waar een klein bedrag voor betaald moet worden.